Τι σημαίνει “Τύπος Αντιστοίχισης Keywords”;
Οι Τύποι Αντιστοίχισης Keywords (τα Keywords Matching Type Options δλδ) είναι ίσως το πιο sos θέμα για τη διαφήμιση Google AdWords! Γιατί αυτό; Γιατί, επιλέγοντας τον κατάλληλο τύπο αντιστοίχισης ή το συνδυασμό αυτών, ορίζουμε με ακρίβεια το κοινό μας, ελαχιστοποιούμε τις πιθανότητες να εμφανιστεί η διαφήμισή μας όπου δεν χρειάζεται και αποφεύγουμε τις άσκοπες χρεώσεις (κλικ), βελτιώνοντας την απόδοση της επένδυσής μας (το ROI).
Για παράδειγμα, ένα eshop που πουλά γλάστρες με λουλούδια θέλει να διαφημιστεί με Google AdWords για να αυξήσει το traffic στο site του με τελικό στόχο την αύξηση των πωλήσεων. Ποια είναι τα κατάλληλα keywords που θα επιλέξει ο διαφημιζόμενος για να προσελκύσει το ενδιαφέρον των χρηστών που ενδιαφέρονται μόνο για αγορά γλαστρών λουλουδιών; Πώς θα ορίσει να μην εμφανίζεται η διαφήμιση σε όσους δεν ενδιαφέρονται για αγορά γλαστρών λουλουδιών, π.χ. στους χρήστες που αναζητούν “λουλούδια για γάμο” ή “πως να φτιάξεις μόνος σου γλάστρα”.
Ποιοι είναι οι Τύποι Αντιστοίχισης Keywords;
Στο AdWords υπάρχουν οι εξής τύποι αντιστοίχισης keywords, οι οποίοι προσδιορίζονται από διαφορετικά σύμβολα:
– ευρεία αντιστοίχιση > keyword, χωρίς σύμβολο,
- – τροποποιητής ευρείας αντιστοίχισης > +keyword
- – αντιστοίχιση φράσης > “keyword”
- – ακριβής αντιστοίχιση > [keyword]
- – αρνητική αντιστοίχιση > –keyword
Όσο πιο γενική και ευρεία είναι η λέξη-κλειδί (π.χ. γλάστρα), τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η απήχησή της και όσο πιο περιορισμένη και ειδική (π.χ. αγορά μεγάλης γλάστρας), τόσο πιο σχετική θα είναι με την αναζήτηση του χρήστη.
Ευρεία Αντιστοίχιση / Broad Match
Πρόκειται για τον προεπιλεγμένο τύπο αντιστοίχισης του AdWords, ο οποίος δεν προσδιορίζεται από κάποιο σύμβολο. Η λέξη-κλειδί που είναι σε ευρεία αντιστοίχιση θα ενεργοποιήσει διαφημίσεις όταν ο χρήστης έχει πληκτρολογήσει όρους σε ενικό ή πληθυντικό αριθμό, με ορθογραφικά λάθη, σε κοντινές παραλλαγές, συντομογραφίες και συνώνυμα. Αυτή η επιλογή θα σας βοηθήσει να εξοικονομήσετε χρόνο, καθώς δεν χρειάζεται να πληκτρολογείτε όλους τους δυνατούς συνδυασμούς των λέξεων-κλειδιών. Οι διαφημίσεις σας θα κερδίσουν τα περισσότερα impressions, αλλά δεν θα είναι όλα στοχευμένα.
Για να συνεχίσουμε το παράδειγμα μας με το eshop με γλάστρες, αφού ξεκινήσει ο διαφημιζόμενος να σχεδιάζει την καμπάνια στο AdWords, θα έρθει η στιγμή να επιλέξει τις λέξεις-κλειδιά με τις οποίες θα εμφανίζονται οι διαφημίσεις. Εάν καταχωρήσει την λέξη-κλειδί γλάστρα στο αντίστοιχο συναφές ad group, οι διαφημίσεις θα εμφανιστούν όταν ο χρήστης πληκτρολογήσει: αγορά γλάστρα, μεταχειρισμένη γλάστρα, φθηνή γλάστρα, κλπ.
Τροποποιητής Ευρείας Αντιστοίχισης / Broad Match Modifier +keyword
Το keyword κόκκινη γλάστρα θα γίνει +κόκκινη +γλάστρα ή +κόκκινη +γλάστρα και οι διαφημίσεις θα εμφανίζονται όταν η αναζήτηση του χρήστη περιέχει αυτούς τους όρους ή παραλλαγές τους. Ο συγκεκριμένος τύπος αντιστοίχισης θέτει ακόμη ένα επίπεδο ελέγχου καθώς οι διαφημίσεις σας δεν εμφανίζονται σε συνώνυμα ή σχετικές αναζητήσεις.
Συνεχίζοντας το παραπάνω παράδειγμα, εάν επιλεγεί το keyword +κόκκινη +γλάστρα, οι διαφημίσεις θα εμφανιστούν όταν ο χρήστης πληκτρολογήσει: όμορφες κόκκινες γλάστρες αλλά δεν θα εμφανιστούν όταν πληκτρολογήσει κάποιος μεγάλες πράσινες γλάστρες.
Αντιστοίχιση Φράσης / Phrase Match “keyword”
Η αντιστοίχιση φράσης μας βοηθάει να προσδιορίσουμε το κοινό μας περισσότερο στοχευμένα καθώς οι διαφημίσεις ενεργοποιούνται όταν ο χρήστης αναζητά με την συγκεκριμένη λέξη-κλειδί ή με πρόσθετες λέξεις πριν ή μετά από αυτή.
Έτσι, αν στο ad group καταχωρήσουμε το keyword “μεγάλη γλάστρα”, οι διαφημίσεις μας ενδέχεται να εμφανίζονται όταν ο χρήστης πληκτρολογήσει: γνώμες για μεγάλη γλάστρα, κόκκινη μεγάλη γλάστρα, Μεγάλη Γλάστρα. Οι διαφημίσεις μας δεν θα ενεργοποιηθούν όταν ο χρήστης πληκτρολογήσει: πλαστική γλάστρα ή γλάστρα για μυρωδικά.
Ακριβής Αντιστοίχιση / Exact Match [keyword]
Χρησιμοποιώντας το σύμβολο [keyword], οι διαφημίσεις μας εμφανίζονται μόνο όταν ο χρήστης πληκτρολογήσει την συγκεκριμένη λέξη-κλειδί, χωρίς άλλους όρους στην αναζήτηση.
π.χ. Εάν βάλουμε σε ακριβή αντιστοίχιση το keyword [γλάστρες μυρωδικών] οι διαφημίσεις θα εμφανιστούν όταν ο χρήστης πληκτρολογήσει την φράση: γλάστρες μυρωδικών και Γλάστρες μυρωδικών αλλά όχι για την φράση γλάστρες για μυρωδικά.
Αρνητική Αντιστοίχιση / Negative Match
Εκτός όμως από τα keyword που θέλουμε να πυροδοτήσουν τη διαφήμισή μας, υπάρχουν και αυτά που ΔΕΝ θέλουμε να την πυροδοτήσουν. Τι γίνεται λοιπόν όταν δεν επιθυμούμε να εμφανιστεί η διαφήμισή μας σε συγκεκριμένες αναζητήσεις;
Επιλέγουμε την αρνητική αντιστοίχιση και με αυτό τον τρόπο αποτρέπουμε την εμφάνισή της διαφήμισης σε άτομα που κάνουν αναζήτηση με συγκεκριμένους όρους, οι οποίοι δεν ανταποκρίνονται στα διαφημιζόμενα προϊόντα/υπηρεσίες μας.
Αν στο eshop γλαστρών θέλουμε να προσεγγίσουμε χρήστες, οι οποίοι ενδιαφέρονται μόνο για αγορά ακριβής γλάστρας, καλό είναι να καταχωρήσουμε σε negative match τα keywords: -σχόλια και -φτηνές.
Είναι πολύ σημαντικό για την απόδοση της καμπάνιας σας να χρησιμοποιείτε αρνητικές λέξεις-κλειδιά γιατί:
- – αποτρέπετε την προβολή των διαφημίσεών σας στους χρήστες που δεν αποτελούν το κοινό σας, συνεπώς εξαιρείτε τις άσχετες αναζητήσεις και τους μή αγοραστές,
- – αποφεύγετε ανεπιθύμητες εμφανίσεις, κλικ και άρα χρεώσεις,
- – επενδύετε τον διαφημιστικό προϋπολογισμό σας έξυπνα και στοχευμένα και άρα, βελτιώνετε την απόδοση της επένδυσής σας (ROI).
Σκεφτείτε έξυπνα και επιλέξτε προσεκτικά τις λέξεις-κλειδιά για την καμπάνια σας με τους κατάλληλους τύπους αντιστοίχισης. Καλό είναι να θυμάστε ότι, η αυξημένη χρήση αρνητικών λέξεων-κλειδιών έχει σαν αποτέλεσμα ένα πολύ περιορισμένο διαφημιστικό κοινό, γεγονός που πιθανότατα να λειτουργήσει αποτρεπτικά για την επίτευξη του διαφημιστικού σας στόχου. Στην αντίθετη περίπτωση, εάν δεν τροποποιήσετε την default επιλογή του AdWords (broad match) θα αυξηθούν εντυπωσιακά τα impressions, θα μειωθεί ο αριθμός των clicks, με αποτέλεσμα να μειωθεί το CTR και κατ’ επέκταση το Quality Score.